Me saatiin kurssilta tämmönen tehtävä selvittää pari asiaa, koska ei ollu tunteja. Etittiin kaverin kans vähän tietoa ja mietittiin miten ompelijan ammatti voi liittyä verkkoviestintään ja sosiaaliseen mediaan. No eipä tää hirveen vaikea ollu. :)


Elikkä siis verkkoviestintä on tehokas tapa välittää tietoa ja edistää avoimuutta. Se lisää ihmisten osallistumis- ja vaikutusmahdollisuuksia. Verkkoviestinnällä on monia kanavia, esim. verkkopalvelut, uutispalstat, uutiskirjeet, verkkolehdet ja sähköposti. Yhteisöllistä verkkoviestintää ovat verkon vuorovaikutteiset kanavat kuten blogit, facebook ja twitter.

Ja sosiaalinen media tarkoittaa verkossa tapahtuvaa vuorovaikutusta ihmisten välillä. Sosiaalisessa mediassa ihmiset voi itse ilmaista esim. mielipiteitä ja kokemuksia. Sosiaalisen median palvelut tarjoavat ihmisille kanavan, minkä kautta voi helposti ilmaista tunteitaan ja mielipiteitään.
Sosiaalisen median eri palveluita on esimerkiksi facebook ja twitter.

Miten sitten ompelija voisi hyödyntää verkkoviestintää? Ompelija voisi hyödyntää sitä tekemällä itselleen blogin, jossa kertoo tekemistään vaatteista ja muista käsitöistään. Hän voisi myös liittyä erilaisiin oman alan sivustoihin ja tilata kangasmateriaaleja internetin kautta, koska se on helpompaa ja usein myös edullisempaa. Blogiin ompelija voisi lisätä paljon kuvia tekemistään käsitöistä, joista ihmiset näkisivät kuinka hienoa jälkeä hän on saanut aikaan. Siellä hän voisi mainostaa nettisivujaan, jolla hän myy tuotteitaan. Hän voisi vastata sähköpostiviesteillä asiakkaiden kysymyksiin ja myydä tuotteitaan sitä kautta.